Μια κοινότητα διαλόγου ανοιχτή.Για όλα και σε όλους. Χωρίς διευθυντήρια. Χωρίς «εμπόρους» ή «πελάτες». Χωρίς «κρυφά» χαρτιά , σχέδια ή σκέψεις. Με μια μοναδική λεπτή κόκκινη κλωστή να τη δένει. Την αγάπη για την πόλη μας. Με στόχο να γίνουμε Ενεργοί Πολίτες ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ της πόλης που θέλουν και μπορούν. Γιατί δεν υπάρχει μεγαλύτερος τίτλος τιμής από τον Πολίτη.

SEARCH

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΜΑΡΙΑΣ!

                                                                           Γιατί η μαμά μου δεν διαβάζει?
Άννα Κουτσομυτέλλη, M.Ed.
 Εκπαιδευτική σύμβουλος -
 Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας,
Υπεύθυνη Σπουδών
 ‘’Kέντρο Ιδιαιτέρων  Μαθημάτων Αγγλικής’’
 Κουτσομυτέλλη Άννα
FB: Κέντρο Ιδιαιτέρων Μαθημάτων Aγγλικής Γλώσσας

Θα ήθελα να σας εξομολογηθώ κάτι που με απασχολεί τον τελευταίο καιρό. Θα ήθελα τη βοήθειά σας γιατί έχω αγχωθεί τόσο πολύ που σκέφτομαι μήπως πρέπει να ζητήσω τη βοήθεια κάποιου ειδικού.

Με λένε Μαρία και πάω στην Δευτέρα δημοτικού. Πρόκειται για τη μαμά μου, την οποία υπεραγαπώ. Η μαμά μου είναι νέα, έξυπνη, όμορφη και με πολλά ταλέντα. Όμως ανησυχώ γι’ αυτήν....

Κάθε μέρα που γυρίζω απο το σχολείο έρχομαι αντιμέτωπη με το ίδιο φαινόμενο.
Η μητέρα βρίσκεται στο σπίτι και είναι σαφώς πολύ απασχολημένη. Έτσι μου λέει τουλάχιστον. Μιλάει στο τηλέφωνο συνέχεια, πίνει καφέ με τη γειτόνισσα,  μαγειρεύει, καθαρίζει,   βλέπει τηλεόραση.....πολλή τηλεόραση. Ελέγχει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, στέλνει μηνύματα. Δεν είναι δε λίγες οι φορές που πραγματικά δεν έχει χρόνο ούτε για να παίξουμε μαζί γιατί βρίσκεται μπροστά στον υπολογιστή της και όπως μου λέει ‘’πρέπει’’ να απαντήσει σε μηνύματα και να κάνει 'λάικ' σε αναρτήσεις φίλων...κάτι που εγώ δεν καταλαβαίνω.


Μερικές φορές ξεφυλλίζει  κάποιο περιοδικό με όμορφες εικόνες... πιο όμορφες απο αυτές που ζωγραφίζω εγώ για  τη δασκάλα στο σχολείο.. και της κάνω παρέα γιατί χαίρομαι που διαβάζει... ή έστω ξεφυλλίζει σελίδες.. Αρκετές φορές ρώτησα τον πατέρα τι συμβαίνει και η απάντηση που παίρνω είναι πάντα η ίδια. Δεν έχει χρόνο η μητέρα σου, δεν μπορεί να ασχοληθεί με το διάβασμα. Το ίδιο και εκείνος....



Δεν μπορώ να το πιστέψω. Δεν το καταλαβαίνω. Δεν καταλαβαίνω γιατί η μητέρα δεν πλησιάζει ποτέ την μεγάλη βιβλιοθήκη στο σαλόνι παρά μόνο όταν πρέπει να την ξεσκονίσει. Αυτή τη βιβλιοθήκη τη λατρεύω – μικρή καθόμουνα και διάλεγα ένα βιβλίο και προσπαθούσα να το διαβάσω, μάταια όμως πάντα έπρεπε να μην το χαλάσω.. να μην σκίσω τις σελίδες να μην ζωγραφίσω και το καταστρέψω. Και έτσι το βιβλίο επέστρεφε στη θέση του και εγώ στη δική μου.

Εχω αρχίσει να πιστεύω πως η μητέρα δεν αγαπάει το διάβασμα. Νομίζω πως η μητέρα έχει μεγάλο άγχος και αρνείται να διαβάσει.  Είμαι σίγουρη πως και ο πατέρας δεν αγαπάει το βιβλίο. Δεν είναι δυνατόν να είναι τεμπέλης όπως λέει η δασκάλα για τα παιδάκια που δεν διαβάζουν. Πώς είναι δυνατόν? Οχι δεν τεμπελιάζουν, οι δικοί μου οι γονείς .. δεν είναι αυτό. Είναι συνεχώς απασχολημένοι..δουλεύουν..και φροντίζουν να μην μου λείψει τίποτα. Όμως εγώ αναρωτιέμαι...μήπως τους προβληματίζει κάτι..μήπως έχουν δυσκολία στην ανάγνωση..μήπως τα βιβλία τους είναι κακογραμμένα και με άσχημες εικόνες ..μήπως ..μήπως......Ούφ!!



Τους λέω πως τα βιβλία είναι θησαυρός – τα δικά μου είναι όμορφα με ιστορίες που με μορφώνουν και καλλιεργούν το νού μου. Πολλές φορές προσπάθησα να τους κάνω να αγαπήσουν το βιβλίο δείχνοντάς τους τα δικά μου βιβλία - τις σχολικές εργασίες μου – την εγκυκλοπαίδειά μου. Τους ζήτησα να μου διαβάσουν ιστορίες, τους έδειξα τα παραμύθια μου – πολλές φορές τους είπα να με πάνε στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς να τους αγοράσω ένα βιβλίο με το χαρτζηλίκι μου, να τους κάνω ένα δώρο....πολύτιμο. Μάταια!!

Το έχω πάρει απόφαση. Οι γονείς μου δεν διαβάζουν. Δεν θα το βάλω κάτω όμως. Θα ζητήσω τη βοήθεια του ειδικού.
Αύριο κιόλας θα μιλήσω στη δασκάλα μου και είμαι σίγουρη ότι θα με καταλάβει και θα μου εξηγήσει γιατί οι μεγάλοι δεν διαβάζουν. Δεν θέλω να γίνω μεγάλη και να μισώ το βιβλίο και το διάβασμα.

Δεν θέλω να μου λένε τα παιδιά μου ότι δεν αγαπώ το βιβλίο. Θέλω να τους δώσω το καλό παράδειγμα.. θέλω τα δικά μου τα παιδιά να αγαπούν το βιβλίο όσο το αγαπώ και εγώ.

Με αγάπη

Μαρία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...